Моє портфоліо за тренінгом

План вивчення теми


Автор
Модуль 1. Заповніть всі відомості про себе та навчальний заклад, в якому ви працюєте
Ім’я, по-батькові та прізвище
Кільчинська Наталя Володимирівна
Назва навчального закладу
Павлоградська ЗШ 18
Місто, село, район, область
Павлоград
Відомості про тренінг
Модуль 1. Заповніть всі відомості про тренінг
Дати проведення тренінгу
04 – 16 грудня 2017 року
Тренери
Бондарева Раїса Григорівна
Місце проведення тренінгу
Павлоградський міський ліцей
Опис навчальної теми
Модуль 1-2: Обдумайте навчальну тему та можливий сценарій вивчення теми. Переглядайте та змінюйте цей розділ впродовж всього тренінгу.
Назва
Види шумового забруднення. Вивчення впливу шумового забруднення на організм.
Стислий опис
Модуль 2: Напишіть перший варіант стислого опису. 
Модуль 9: Запишіть остаточний варіант стислого опису.
Працюючи над проектом при вивченні теми «Механічні та електромагнітні хвилі», учні 9 класу визначатимуть види звукових хвиль та їх характеристики, визначатимуть види шумового забруднення, навчаться оцінювати гучність звуку різними методами. Учні досліджуватимуть вплив шумового забруднення на організм людини, зроблять висновки стосовно дотримання гігієни слуху. Удосконалюватимуть навички роботи з різними джерелами інформації. Для демонстрації результатів досліджень використовуватимуть презентацію в Power Point.
Предмет, навчальна тема
Фізика,  МЕХАНІЧНІ ТА ЕЛЕКТРОМАГНІТНІ ХВИЛІ
Біологія, музика (мистецтво) – інші предмети
Клас (вікова категорія)
Модуль 1-2: Запишіть клас та вік учнів
9 клас, 14-15 років
Приблизний час вивчення теми
Модуль 2: Запишіть орієнтовний час вивчення теми
Модуль 9: Подумайте та запишіть, скільки часу потрібно для вивчення цієї теми з використанням методу проектів
1 місяць
Освітні засади
Державні освітні стандарти
Модуль 3: Скопіюйте  перший варіант вимог Державних освітніх стандартів, яким відповідає ваша навчальна тема. Якщо тема стосується декількох навчальних предметів, випишіть основні вимоги з різних освітніх напрямів.
Учні повинні пояснювати природні явища і процеси, удосконалювати досвід провадження експериментальної діяльності,  оцінювати  роль знань фізики в житті людини і суспільному розвитку,  уміти застосовувати експериментальні та теоретичні методи пізнання фізичних явищ і процесів, набуті знання у різних сферах життєдіяльності людини та приймати екологічно виважені рішення, виявляти ставлення та оцінювати динаміку, історичний характер розвитку сучасної фізичної картини світу, гармонійну взаємодію людини з навколишнім природним середовищем, роль фізичного знання в різних галузях людської діяльності та екологічні наслідки її впливу на навколишнє природне середовище, застосовувати екологічні знання у повсякденному житті.
Навчальні програми
Модуль 3: Скопіюйте перший варіант вимог навчальних програм, яким відповідає ваша навчальна тема. Якщо тема стосується декількох навчальних предметів, випишіть основні вимоги з різних навчальних предметів.
Учень розуміє поняття хвильового процесу, умови утворення механічних хвиль; формулює визначення фізичної величини (довжини і частоти хвилі, гучності звуку та висоти тону); використовує формули взаємозв’язку довжини, частоти й швидкості поширення хвилі, швидкості поширення хвилі для розв’язування задач різних типів; порівнює властивості звукових хвиль різних частот, оцінює вплив вібрацій і шумів на живі організми; пояснює значення сучасних засобів зв’язку та комунікацій, дотримується безпеки життєдіяльності і гігієни слуху; розуміє значення звуків у житті людини, толерантно поводиться  і допомагає людям з вадами слуху.
Навчальні цілі та очікувані результати навчання учнів
Модуль 3:Запишіть перший варіант навчальних цілей.
Доповнюйте, змінюйте навчальні цілі в кожному наступному модулі.
Розвиток відповідального мислення, що дозволяє людині формулювати надійні вірогідні судження для окреслення, аналізу та вирішення проблем.
Розвиток вмінь формулювати думки та ідеї шляхом їх чіткого та зрозумілого висловлення та написання. 
Формування вміння швидко та ефективно шукати інформацію, критично та компетентно оцінювати інформацію, вміння вірно та творчо використовувати дані для вирішення проблем.
Удосконалення вмінь використовувати комп’ютерні технології як інструменту для спілкування, досліджень, організації, оцінювання інформації, володіння базовим розумінням етичних/правових питань, пов’язаних з доступом та використанням інформації .
Основні запитання
Модуль 3. Запишіть перший варіант Ключового, Тематичних та Змістових запитань. Переглядайте та вдосконалюйте їх за необхідності в наступних модулях.
Ключове запитання
Звуки – допомагають людині чи шкодять нашому здоровю?
Тематичні запитання
Які характеристики звукових хвиль впливають на сприйняття звуку людиною?
Що таке шумове забруднення?
Як звуки впливають на організм людини?
Змістові запитання
Від чого залежить гучність звуку?
Як можна виміряти гучність звуку?
Як зберігати слух людини протягом життя?
План оцінювання
o Модуль 3: Запишіть перший варіант Плану оцінювання та запишіть остаточний варіант методів та інструментів оцінювання навчальних потреб учнів в розділі На початку проекту.
o Модуль 8: Запишіть перший варіант Стислого опису оцінювання та опишіть використання  Форми оцінювання для учнівської підсумкової роботи.
oМодуль 9: Створіть інструмент для оцінювання самоспрямування учнів у навчанні та створіть остаточний варіант Графіку оцінювання  та Стислого опису оцінювання.
Графік оцінювання
На початку проекту
Впродовж роботи над проектом
Наприкінці роботи над проектом
Опитування/
Анкетування
Обговорення Основних запитань
Перегляд презентації вчителя та її обговорення

Опитувальник
/тест
Презентація Основних запитань
Презентація вчителя
Консультації
Самостійна робота з
Формами оцінювання (само- та взаємооцінювання
Форми для надання зворотного зв’язку
Форма оцінювання для роботи в групах та самооцінки

Демонстрація (захист проекту), презентація

Форма оцінювання презентації (продукту)

Стислий опис оцінювання
Оцінювання здійснюється впродовж всього навчання та виконання проекту за темою.
Перед початком проекту.
Перше  оцінювання здійснюється з метою виявлення знань учнів в момент входження в проект за допомогою тестів, розроблених в середовищі LearningApps.org.
При виконанні проекту.
Впродовж виконання проекту учні використовують щоденник виконання роботи, щоб спрямовувати свій процес навчання, відслідковувати зміни та здійснювати самостійну оцінку свого власного прогресу у навчанні. Записи в щоденниках виконання роботи допомагають як вчителю, так і учням здійснювати моніторинг прогресу та краще розуміти зміст. Опитування використовується упродовж всієї навчальної теми для того, щоб допомогти учням самостійно виконувати складові проекту. Індивідуальні консультації використовуються для сприяння моніторингу прогресу та підготовки відповідей на будь-які запитання учнів, коригування термінів виконання кожного етапу проекту. Для успішного та вчасного оцінювання створено графік оцінювання.
Наприкінці роботи над проектом.
Учні використовують розроблену  форму оцінювання презентації для здійснення самооцінювання своєї роботи та отримання взаємооцінки з боку їх однокласників. Цю інформацію вони отримують до того, як робота буде завершена, щоб мати можливість виправити помилки і вдосконалити свою роботу. Для оцінювання та виставлення оцінок в журнал вчитель використовує ту ж саму форму оцінювання презентації проекту.


Графік оцінювання

Організайна діаграма

Самоспрямування

Форма оцінювання презентації

Презентація для учнів з особливими потребами



Методичні засади
Попередні знання та навички
Володіти практичними навичками роботи в мережі Інтернет, MSPowerPoint, MSWord, MSExcel
Діяльність учнів та вчителя
o   Модуль 3: Записати, які дослідження виконують учні при вивченні теми.
o   Модуль 4: Записати, як здійснюється з’ясування навчальних потреб учнів, що базується на вивченні їх попередніх знань, вмінь і навичок. Як вступна презентація допоможе з’ясувати навчальні потреби учнів.
o   Модуль 5 і 6: Записати, як учні використовуватимуть Інтернет при вивченні теми, виконанні проектів .
o   Модуль 7: Після створення вчителем прикладу учнівської роботи записати про те, як учні його використовуватимуть в якості прикладу для створенні власних робіт.
o   Модуль 8: Записати, як відбуватиметься оцінювання учнівських комп’ютерних робіт, їх діяльності в ході виконання проектів.
o   Модуль 9: Описати, як здійснюватиметься диференціація навчання в ході вивчення теми, формуватиметься і оцінюватиметься самоспрямованість учнів у навчанні та відслідковується їх прогрес у навчанні.
o   Модуль 10: Описати, як здійснюватиметься фасилітація навчального процесу, які будуть учням надані інструкції та вказівки для допомоги їх навчанню.
Перед початком виконання проекту

До початку роботи над проектом "Види шумового забруднення. Вивчення впливу шумового забруднення на організм" учні ознайомлюються з буклетом вчителя про метод проектів, дізнаються про його переваги та можливості, відмінності від методів традиційного навчання. Тоді ж вчитель пропонує їм для ознайомлення і попереднього оцінювання інтернет-ресурси, на яких розміщено результати проектних робіт попередніх груп чи класів, рефлексія учнів, що займались проектною діяльністю.

Таким чином, ще до початку роботи над проектом в учнів формується позитивне ставлення до проектної діяльності, бажання оцінити свої сили і можливості, проявити творчість, ситуація успіху і потреба "зробити ще краще. Таке попереднє ознайомлення знімає стресову ситуацію, притаманну для переходу на нові види діяльності.

Учні ознайомлюються з ключовим та тематичними питаннями
В групі учнів розподіляються ролі – теоретики, практики, екологи
Кожна група отримує змістові питання, які вони будуть освітлювати в проекті.
Учні отримують посилання на сайти для пошуку інформації в Інтернеті. Група теоретиків знайде характеристики музичних звуків і шумів, поняття музичного тону та тембру. Група практиків шукатиме способи вимірювання гучності звуку. Група екологів шукатиме шкалу гучності для визначення того, як звуки впливають на організм людини.

Впродовж виконання учнями проектів

 Учні переглядають презентацію вчителя про проект, отримують адреси інтернет-ресурсу, де розміщені всі ці документи (щоб продовжити ознайомлення та роботу з ними в позаурочний час), а також бланки Дозволу батьків на публікацію учнями своїх робіт в мережі Інтернет (які вони приносять заповненими на наступний урок).

Основну частину роботи учні виконуватимуть вдома, в позаурочний час, розподіливши в межах мікро-груп свої обов'язки. Робота передбачає проведення практичних досліджень, експериментів та замірів, які учні виконують на місцевому матеріалі (у приміщенні школи, у своїх квартирах тощо). 
Учні обговорюють результати пошуку в Інтернеті матеріалів для дослідження, уточнюють напрями діяльності, оформлюють свої дослідження окремими сторінками тематичного блогу. Вчитель проводить групові консультації, контролює процес роботи з допомогою контрольного списку прогресу роботи, допомагає провести проміжне оцінювання результатів роботи (з допомогою форм та контрольних списків), звертає увагу на контроль відповідності діяльності учнів Основним запитанням проекту,  знайомить обдарованих учнів з додатковими завданнями. Учні з особливими потребами отримують індивідуальні консультації вчителя та шаблони, які допоможуть їм успішно виконати свою ділянку роботи.

  В післяурочний час учні завершують роботу над дослідженням та оформленням результатів досліджень, ще раз проводять оцінку своєї роботи за формами само- та взаємооцінювання, переглядають роботи інших груп і залишають коментарі та рефлексію (за бажанням) на власних блогах.

Наприкінці виконання проекту

  На останньому уроці проводиться Конференція, на якій учні демонструють отримані результати своїх досліджень, здійснюють оцінку робіт своїх однокласників (за розробленими формами) та самооцінку своєї участі у дослідженні (за формами для оцінювання робіт та співробітництва).
  В післяурочний час повідомлення про виконання проектної роботи та адреси створених інтернет-ресурсів з результатами учнівських досліджень розміщуються на шкільному сайті для подальшого ознайомлення всіх бажаючих з цими роботами та їх оцінюванням.


Презентація вчителя

Презентація учня

Буклет про метод проектів

Документ фасілітації

План впровадження проекту


Диференціація навчання
Учні, що мають проблеми у навчанні
При об’єднанні учнів у групи запропонувати такий склад груп, при якому в групі з такими учнями обов’язково буде обдарований учень, що виступатиме в ролі консультанта.
При розподілі учнів обов’язків межах груп звернути увагу на обов’язки у групі цих учнів та їх відповідність можливостям учня; при потребі порекомендувати посильні для таких учнів обов’язки у групі.
Під час роботи учні отримують наперед розроблені шаблони, які допоможуть таким учням з меншими зусиллями виконати свою частку групової роботи.

Обдаровані учні
Запропонувати обдарованим учням:
ü  провести власне дослідження щодо залежності гучності звуку від амплітуди коливань і висоти тону від частоти коливань; зняти відеоролик з дослідом;
ü  учням, які навчаються в музичній школі, дослідити, які музичні звуки є основними, що таке перша і друга тональність, які звуки дають різні музичні інструменти;
ü  тим, хто володіє музичним інструментом, можна продемонструвати звуки, різної гучності та висоти тону;
ü  знайти методи вимірювання гучності звуку без спеціального приладу, а за допомогою комп’ютерних програм; вимірюти гучність звуку на різних уроках, на перервах і в різних приміщеннях школи тощо.
Матеріали та ресурси
Технічне забезпечення (відмітьте необхідне)          
 Фотоапарат
 Комп’ютер (и)
 Цифровий фотоапарат
 DVD - програвач
 Доступ до Інтернету
  Лазерний диск
 Принтер
 Мультимедійний проектор
 Сканер
 Телевізор
 Відеомагнітофон
 Відеокамера
 Обладнання для відео конференцій
 Інше      
Програмне забезпечення  (відмітьте необхідне)            
 Програма для роботи з базами даних/ електронними таблицями
 Програма для створення публікацій
 Програма для електронної пошти
 Енциклопедія на  компакт-диску
 Програма для роботи із зображеннями
 Програма для створення комп’ютерних презентацій
 Програма для роботи з Інтернетом
 Програма для  розробки веб-сторінок
 Програма для роботи з текстами
 Інше      
Друковані матеріали
Підручник фізики для 9 класу
Обладнання та канцтовари
Відеокамера, фотоапарат
Інтернет ресурси

Інші ресурси
Батьки дітей класу


Комментариев нет:

Отправить комментарий

Модуль 11. Рефлексія

 З усього того, чому я навчалася на цьому тренінгу, на мою думку, найефективнішим для навчання моїх учнів буде… Розвиток відповідальног...